likučių suderinimas |
10 |
FA |
0 |
Patarimo |
0 |
MB paskola |
0 |
Komandiruotės dienpinigiai |
3 |
Klaida balanse |
1 |
Patarimo |
1 |
Grynieji pinigai |
1 |
sodų bendrija |
4 |
PVM5 kodas |
125 |
ESI israsas |
1 |
Finansinės ataskaitos |
55 |
Reprezentacinės išlaidos |
0 |
Visuotinis akcininku susirinkimo protokolas |
1 |
Patalpų nuoma |
8 |
ilgalaikis turtas |
90 |
motinystes atostogu skaiciavim |
1 |
PVM |
1 |
savikaina |
1 |
Kadangi tai nėra tiksline subsidija, galvoju gavus pavedimą, kaip sudėliot korespondenciją? Ir galvoju, ar galiu ją panaudot skolų padengimui, ty sąskaitų, kurios išrašytos iki karantino. Kaži, ar tiktų šis išaiškinimas dėl korespondencijos?
20. Jei dotacijos negalima susieti su patirtomis arba būsimų laikotarpių sąnaudomis ar
negautomis pajamomis, arba jei ji gauta be jokių sąlygų, dotacija pripažįstama panaudota tą
laikotarpį, kada buvo gauta arba buvo gautas sprendimas ar kitas įrodymas, kad ji bus
teikiama.
Dotacijų panaudojimas pripažįstamas tada, kai jos gaunamos, nors ir neatitinka apskaitos
kaupimo principo. Todėl taip pripažinti priimtina tik tuo atveju, jei dotacijos negalima susieti su
patirtomis arba būsimų laikotarpių sąnaudomis ar negautomis pajamomis, t. y. nėra jokio pagrindo
priskirti dotaciją kitiems laikotarpiams, išskyrus tą, kada dotacija buvo gauta.
Pavyzdys
UAB „A“ verčiasi žuvų veisimu ir pardavimu. Iš Lietuvos verslo paramos fondo 20X1 m.
įmonė gavo lėšų įmonės veiklai skatinti. Šios paramos teikimo dokumente nėra numatyta jokių šių
lėšų panaudojimo sąlygų, todėl įmonė gautų lėšų panaudojimą gali registruoti apskaitoje tą
ataskaitinį laikotarpį, kada jos buvo gautos.
Gautos piniginės lėšos apskaitoje registruojamos šiais įrašais:
D 271 Sąskaitos bankuose
K 5401 Kitos pajamos
VMI traktuoja kitaip nei VAS: (iš VMI puslapio)
Ar pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu yra pripažįstamos pajamomis mikroįmonių gaunamos negrąžinamos subsidijos skirtos apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui)?
Pagal Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (Covid-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų priemonės „Subsidijos mikroįmonėms" paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. gegužės 11 d. nutarimu Nr. 474 „Dėl Ekonomikos skatinimo ir koronaviruso (Covid-19) plitimo sukeltų pasekmių mažinimo priemonių plano lėšų priemonės „Subsidijos mikroįmonėms" paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo" (toliau – Aprašas) subsidijos skyrimo tikslas - padėti mikroįmonėms įveikti koronaviruso (COVID-19) sukeltas neigiamas pasekmes, skiriant subsidiją apyvartinėms lėšoms (likvidumo išsaugojimui).
Mikroįmonių gautos Apraše nustatytos lėšos pelno mokesčio apskaičiavimo požiūriu yra laikomos subsidijomis patiriamoms išlaidoms kompensuoti ir joms yra taikomos bendros subsidijų (dotacijų) apskaitos nuostatos, t. y. ši gautų lėšų suma pajamoms nepriskiriama, o ja yra sumažinamos įmonės patiriamos sąnaudos.
Atitinkamai, pelno nesiekiantiems vienetams šios Apraše nustatytos gaunamos subsidijos yra laikomos finansavimo sumomis, kurios taip pat nėra priskiriamos pajamoms, t. y. pelno mokesčio bazei.